Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Sol je glavni izvor iona natrija, koji igraju presudnu ulogu u mnogom procesima našeg organizma. Uključeni su u održavanje stabilnog tlaka, reguliraju vodu u organizmu i presudni su za nesmetano funkcioniranje živčanog sustava. Konzumacija soli je dakle ključna za naše zdravlje. Pa zašto onda ima tako lošu reputaciju?

Istraživanja pokazuju da je potreban unos soli poprilično premašen. Zlouporaba soli može napraviti puno štete i imati loš efekt na vaše zdravlje: hipertenziju te rizik od koronarnih bolesti srca. Preveliki unos soli doprinosi i zadržavanju tekućine u tijelu, što može dovesti do oticanja nogu i osjećaja težine, te poremećenosti metabolizma proteina.

Smanjenje unosa soli ima pozitivan efekt na vaše zdravlje i blagostanje. Pa kako da onda zaobiđemo 'zamke soli'? Prvo smanjite količinu soli koju koristite u vašoj prehrani. Također, trebali biste smanjiti konzumaciju hrane koja je prethodno obrađena te se mogu staviti u mikrovalnu, pečnicu ili konzerve za brzu pripremu. Možete koristiti razne zamjene soli u dnevnoj prehrani – najpoznatiji su svježi i osušeni začini, poput ružmarina, bosiljka, origana i timijana.

Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Pažljivo koristite sol i zaštitite svoje zdravlje.

Saznajte više na:

Piramide prehrane


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Kineski rezanci s brokulom
Kineski rezanci s brokulom

Kombinacija kineskih rezanaca i brokule s umakom je idealna. Možete ih pripremiti vrlo jednostavno i brzo i osjetiti izvorni kineski okus. Servira se kao glavno jelo ili kao prilog uz meso.

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Navajo tacos
Navajo tacos

Kruh nadjenuti umakom te ukrasiti po želji.

2 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Meksička salata s tjesteninom i tunom
Meksička salata s tjesteninom i tunom

Zdrava i hranjiva salata s jedinstvenom mješavinom okusa

2 osobe 15-30 minuta Srednje zahtjevno
Pogačice od graha
Pogačice od graha

Vegetarijansko jelo!

4 osobe više od 45 minuta Jednostavno
Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Sol je glavni izvor iona natrija, koji igraju presudnu ulogu u mnogom procesima našeg organizma. Uključeni su u održavanje stabilnog tlaka, reguliraju vodu u organizmu i presudni su za nesmetano funkcioniranje živčanog sustava. Konzumacija soli je dakle ključna za naše zdravlje. Pa zašto onda ima tako lošu reputaciju?

Istraživanja pokazuju da je potreban unos soli poprilično premašen. Zlouporaba soli može napraviti puno štete i imati loš efekt na vaše zdravlje: hipertenziju te rizik od koronarnih bolesti srca. Preveliki unos soli doprinosi i zadržavanju tekućine u tijelu, što može dovesti do oticanja nogu i osjećaja težine, te poremećenosti metabolizma proteina.

Smanjenje unosa soli ima pozitivan efekt na vaše zdravlje i blagostanje. Pa kako da onda zaobiđemo 'zamke soli'? Prvo smanjite količinu soli koju koristite u vašoj prehrani. Također, trebali biste smanjiti konzumaciju hrane koja je prethodno obrađena te se mogu staviti u mikrovalnu, pečnicu ili konzerve za brzu pripremu. Možete koristiti razne zamjene soli u dnevnoj prehrani – najpoznatiji su svježi i osušeni začini, poput ružmarina, bosiljka, origana i timijana.

Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Pažljivo koristite sol i zaštitite svoje zdravlje.

Saznajte više na:

Piramide prehrane