Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Sol je glavni izvor iona natrija, koji igraju presudnu ulogu u mnogom procesima našeg organizma. Uključeni su u održavanje stabilnog tlaka, reguliraju vodu u organizmu i presudni su za nesmetano funkcioniranje živčanog sustava. Konzumacija soli je dakle ključna za naše zdravlje. Pa zašto onda ima tako lošu reputaciju?

Istraživanja pokazuju da je potreban unos soli poprilično premašen. Zlouporaba soli može napraviti puno štete i imati loš efekt na vaše zdravlje: hipertenziju te rizik od koronarnih bolesti srca. Preveliki unos soli doprinosi i zadržavanju tekućine u tijelu, što može dovesti do oticanja nogu i osjećaja težine, te poremećenosti metabolizma proteina.

Smanjenje unosa soli ima pozitivan efekt na vaše zdravlje i blagostanje. Pa kako da onda zaobiđemo 'zamke soli'? Prvo smanjite količinu soli koju koristite u vašoj prehrani. Također, trebali biste smanjiti konzumaciju hrane koja je prethodno obrađena te se mogu staviti u mikrovalnu, pečnicu ili konzerve za brzu pripremu. Možete koristiti razne zamjene soli u dnevnoj prehrani – najpoznatiji su svježi i osušeni začini, poput ružmarina, bosiljka, origana i timijana.

Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Pažljivo koristite sol i zaštitite svoje zdravlje.

Saznajte više na:

Piramide prehrane


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Zelene mahune s rajčicom i koprom
Zelene mahune s rajčicom i koprom

Izvrstan obrok s češnjakom i puno kopra! Lagan za pripremu! Prikladan za predjelo ili glavno jelo.

2 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Prženi šaran s hrskavim povrćem i kukuruznom lepinjom
Prženi šaran s hrskavim povrćem i kukuruznom lepinjom

Naučite kako pripremiti šarana na potpuno novi način. Pročitajte više i počnite kuhati. Okus će iznenaditi vas i vašu obitelj.

4 osobe 30-45 minuta Zahtjevno
Baguette s češnjakom
Baguette s češnjakom

Recept za baguette s češnjakom, popularni kruh 'francuz' - simbol francuske kuhinje.

4 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Engleski doručak
Engleski doručak

Hranjiv i slastan engleski doručak s crvenim grahom u roštilj umaku

2 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Sol je glavni izvor iona natrija, koji igraju presudnu ulogu u mnogom procesima našeg organizma. Uključeni su u održavanje stabilnog tlaka, reguliraju vodu u organizmu i presudni su za nesmetano funkcioniranje živčanog sustava. Konzumacija soli je dakle ključna za naše zdravlje. Pa zašto onda ima tako lošu reputaciju?

Istraživanja pokazuju da je potreban unos soli poprilično premašen. Zlouporaba soli može napraviti puno štete i imati loš efekt na vaše zdravlje: hipertenziju te rizik od koronarnih bolesti srca. Preveliki unos soli doprinosi i zadržavanju tekućine u tijelu, što može dovesti do oticanja nogu i osjećaja težine, te poremećenosti metabolizma proteina.

Smanjenje unosa soli ima pozitivan efekt na vaše zdravlje i blagostanje. Pa kako da onda zaobiđemo 'zamke soli'? Prvo smanjite količinu soli koju koristite u vašoj prehrani. Također, trebali biste smanjiti konzumaciju hrane koja je prethodno obrađena te se mogu staviti u mikrovalnu, pečnicu ili konzerve za brzu pripremu. Možete koristiti razne zamjene soli u dnevnoj prehrani – najpoznatiji su svježi i osušeni začini, poput ružmarina, bosiljka, origana i timijana.

Sol u svakodnevnoj prehrani – zdravo ili ne?

Pažljivo koristite sol i zaštitite svoje zdravlje.

Saznajte više na:

Piramide prehrane

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description