Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Koliko kalorija sadrže gljive?

Find out how many calories are there in mushrooms. Calories chart will help you to find out amount of proteins, fats and carbohydrates are in mushrooms.

Glavnina sastava gljiva jest voda, baš kao i u slučaju povrća. Zbog činjenice da su izuzetno siromašne kalorijama, konzumacija gljiva preporuča se osobama koje žele izgubiti na masi. Osim toga, gljive opskrbljuju naš organizam raznim mineralima, ovisno o vrsti i sastavu tla na kojem rastu. 

Kalorijska tablica gljiva
Proizvod Količina Energetska vrijednost (kcal) Proteini (g) Masti (g) Ugljikohidrati (g)
Grmice 100 g 17 2,2 1,2 0,5
Osinac 100 g 9 2,4 0,7 0,5
Šampinjoni 100 g 15 2,1 0,5 0,5
Lisičarka 100 g 20 1,6 1,1 1,5
Dolmati 100 g 15 1,7 0,7 1,5
Sušeni vrganji 100 g 211 27,6 6,8 10,0
Turčin, sušeni 100 g 32 2,3 0,9 3,7
Turčin, svježi 100 g 231 23,5 9,2 14,3
Grabov djed, svježi 100 g 31 3,3 0,5 3,4
Barska mliječnica 100 g 16 1,8 0,5 0,8
Vrganji, svježi 100 g 25 3,2 0,7 1,6
Zlatača, sušena 100 g 239 35,4 5,4 12,9

Vitamini i minerali sadržani u gljivama

Od vitamina, gljive sadrže nešto vitamina A u formi karotena, te male količine vitamina B1 i B2. Ostali vitamini prisutni su u zanemarivim količinama. Što se tiče mineralnog sastava, gljive u sebi sadrže kalij, fosfor, kalcij i željezo, a minerali su posebice prisutni u spužvastom ili nitastom dijelu gljive.

Osim toga, gljive su bogate proteinima, i to onima koji su po svom sastavu na granici između biljnih i životinjskih. Međutim, ljudski organizam može apsorbirati tek 60% proteina porijeklom iz gljiva. Usporedbe radi, količina proteina sadržana u gljivama niža je od one u mesu, jajima ili mliječnim proizvodima, ali je četiri puta viša od količine proteina koju sadrži mrkva.

Priprema jestivih gljiva

Jela od gljiva smatraju se bogatima zbog sastojka koji se naziva hitin. Gljive bi trebalo kombinirati sa svijetlom hranom (primjerice, krumpirom ili salatom) kako one ne bi činile pretjerano opterećenje za želudac. Dobro je izbjegavati kombinacije gljiva s teškom hranom, poput graha, celera ili krastavaca. Osim toga, mnoga istraživanja pokazala su negativne učinke kombiniranja gljiva i alkohola. Takav spoj olakšava probavu masti, ali istovremeno stvrdnjava proteine u želucu i čini ih otpornijima na djelovanje probavnih sokova. Djeca do 3 godine starosti i osobe alergične na gljive uopće ih ne bi smjeli konzumirati.

U kineskoj i japanskoj medicini, gljive se stoljećima koriste u borbi protiv raka, dijabetesa i problema s cirkulacijom. Osim toga, mnoge vrste gljiva pojačavaju snagu imunološkog sustava i otpornost organizma. 

Čuvanje gljiva

Moguće se otrovati i jestivim gljivama, jednako kao i onim otrovnim, ukoliko one nisu pravilno pohranjene ili pripremljene, ili su ubrane starije, pokvarene ili bolesne. Gljive se moraju čuvati u prozračnoj posudi ili košari, nikako u vrećici, u kojoj mogu započeti proces truljenja. Najsigurnije je konzumirati samo gljive koje su prošle termičku obradu i svježe su pripremljene. Osim toga, one se ne bi smjele ponovno zagrijavati, već ih je potrebno sve iskoristiti na dan pripreme jela.

Jednako kao i prije, tako i nakon pripreme, gljive je potrebno pravilno spremiti i čuvati jer su one snažan medij za bakterije. Nakon branja, potrebno ih je još jednom sve pažljivo pregledati i isprati vodom prije kuhanja.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Ekmek - turski kruh

Ekmek - turski kruh

Ekmek će izvrsno prijati uz jela s roštilja ili gyros.

4 osobe više od 45 minuta Srednje zahtjevno
Tiramisu - talijanski recept sa sirom mascarpone

Tiramisu - talijanski recept sa sirom mascarpone

Recept za tiramisu – ovaj recept je idealan za desert poslije ručka. Tradicionalno se služi dobro ohlađen i uz njega espresso.

4 osobe više od 45 minuta Jednostavno
Prženi šaran s hrskavim povrćem i kukuruznom lepinjom

Prženi šaran s hrskavim povrćem i kukuruznom lepinjom

Naučite kako pripremiti šarana na potpuno novi način. Pročitajte više i počnite kuhati. Okus će iznenaditi vas i vašu obitelj.

4 osobe 30-45 minuta Zahtjevno
Ravioli od sira s povrćem

Ravioli od sira s povrćem

Savršeno jelo za ljubitelje vegetarijanske kuhinje.

2 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Koliko kalorija sadrže gljive?

Find out how many calories are there in mushrooms. Calories chart will help you to find out amount of proteins, fats and carbohydrates are in mushrooms.

Glavnina sastava gljiva jest voda, baš kao i u slučaju povrća. Zbog činjenice da su izuzetno siromašne kalorijama, konzumacija gljiva preporuča se osobama koje žele izgubiti na masi. Osim toga, gljive opskrbljuju naš organizam raznim mineralima, ovisno o vrsti i sastavu tla na kojem rastu. 

Kalorijska tablica gljiva
Proizvod Količina Energetska vrijednost (kcal) Proteini (g) Masti (g) Ugljikohidrati (g)
Grmice 100 g 17 2,2 1,2 0,5
Osinac 100 g 9 2,4 0,7 0,5
Šampinjoni 100 g 15 2,1 0,5 0,5
Lisičarka 100 g 20 1,6 1,1 1,5
Dolmati 100 g 15 1,7 0,7 1,5
Sušeni vrganji 100 g 211 27,6 6,8 10,0
Turčin, sušeni 100 g 32 2,3 0,9 3,7
Turčin, svježi 100 g 231 23,5 9,2 14,3
Grabov djed, svježi 100 g 31 3,3 0,5 3,4
Barska mliječnica 100 g 16 1,8 0,5 0,8
Vrganji, svježi 100 g 25 3,2 0,7 1,6
Zlatača, sušena 100 g 239 35,4 5,4 12,9

Vitamini i minerali sadržani u gljivama

Od vitamina, gljive sadrže nešto vitamina A u formi karotena, te male količine vitamina B1 i B2. Ostali vitamini prisutni su u zanemarivim količinama. Što se tiče mineralnog sastava, gljive u sebi sadrže kalij, fosfor, kalcij i željezo, a minerali su posebice prisutni u spužvastom ili nitastom dijelu gljive.

Osim toga, gljive su bogate proteinima, i to onima koji su po svom sastavu na granici između biljnih i životinjskih. Međutim, ljudski organizam može apsorbirati tek 60% proteina porijeklom iz gljiva. Usporedbe radi, količina proteina sadržana u gljivama niža je od one u mesu, jajima ili mliječnim proizvodima, ali je četiri puta viša od količine proteina koju sadrži mrkva.

Priprema jestivih gljiva

Jela od gljiva smatraju se bogatima zbog sastojka koji se naziva hitin. Gljive bi trebalo kombinirati sa svijetlom hranom (primjerice, krumpirom ili salatom) kako one ne bi činile pretjerano opterećenje za želudac. Dobro je izbjegavati kombinacije gljiva s teškom hranom, poput graha, celera ili krastavaca. Osim toga, mnoga istraživanja pokazala su negativne učinke kombiniranja gljiva i alkohola. Takav spoj olakšava probavu masti, ali istovremeno stvrdnjava proteine u želucu i čini ih otpornijima na djelovanje probavnih sokova. Djeca do 3 godine starosti i osobe alergične na gljive uopće ih ne bi smjeli konzumirati.

U kineskoj i japanskoj medicini, gljive se stoljećima koriste u borbi protiv raka, dijabetesa i problema s cirkulacijom. Osim toga, mnoge vrste gljiva pojačavaju snagu imunološkog sustava i otpornost organizma. 

Čuvanje gljiva

Moguće se otrovati i jestivim gljivama, jednako kao i onim otrovnim, ukoliko one nisu pravilno pohranjene ili pripremljene, ili su ubrane starije, pokvarene ili bolesne. Gljive se moraju čuvati u prozračnoj posudi ili košari, nikako u vrećici, u kojoj mogu započeti proces truljenja. Najsigurnije je konzumirati samo gljive koje su prošle termičku obradu i svježe su pripremljene. Osim toga, one se ne bi smjele ponovno zagrijavati, već ih je potrebno sve iskoristiti na dan pripreme jela.

Jednako kao i prije, tako i nakon pripreme, gljive je potrebno pravilno spremiti i čuvati jer su one snažan medij za bakterije. Nakon branja, potrebno ih je još jednom sve pažljivo pregledati i isprati vodom prije kuhanja.