Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Špinat

U današnje vrijeme špinat je postao jako popularan. Listovi svježeg špinata koriste se kao odlična baza za vrlo lagane i hranjive salate, kao i salate koje su upravo u trendu. Špinat odlično ide s ostalim povrćem, voćem, sirevima i mesom. Zamrznuti špinat vrlo ćete lako zavoliti jer je fantastičan dio smoothieja. [mlw_quizmaster quiz=10]

100 g špinata – 17 kcal

Špinat sadrži vlakna, kalij, kalcij, fosfor, magnezij, natrij, željezo, cink, mangan, fluor, vitamine C, B1, B2, B6, PP, E, K, folnu kiselinu te pro-vitamin A.

Sigurno željezo

Željezo sadržano u špinatu ima sigurnu, prirodnu formu, dok uzimanje željeza u farmakološkom obliku može završiti štetnim predoziranjem, što je iznimno opasno osobito za djecu.

Snaga kostiju

Špinat sadrži i velike količine vitamina K, koji ima važan utjecaj na snagu i izdržljivost naših kostiju.

Ključ snage

Špinat je odličan izvor željeza, koje čini dio strukture hemoglobina te prenosi kisik do svih stanica u organizmu. Time željezo igra važnu ulogu u sustavu odgovornom za metabolizam i stvaranje energije. Osobito se preporuča ženama te djeci i mladima u fazi rasta. 

Konzerva iz crtanog filma

Špinat potječe iz Perzije, a Mauri su ga donijeli u Europu u 9. stoljeću. Slavu je stjecao polako, a postao je veoma popularan nakon II. svjetskog rata u Americi. Ambasador ovog povrća postao je mornar Popaj - lik iz istoimenog crtanog filma, koji je uvijek pri ruci imao limenku špinata. Ispraznio bi je u jednom zalogaju, stekao snagu te se suprotstavio svojim protivnicima u tučnjavi. Takav bi okršaj uvijek završio knock-outom protivnika. 

Špinat puta deset

Špinat je, jasno, najpoznatiji po svome visokom sadržaju željeza. Prve kalkulacije pojavile su se u 19. stoljeću, kada je dr. E. von Wolf u javnost iznio brojku - sa zarezom smještenim na pogrešnom mjestu. Špinat zapravo sadrži deset puta manje željeza nego što je on naveo u svojim podacima, a greška je uočena tek 1937. godine. Dobra je vijest za ljubitelje špinata da se on ipak nalazi u samom vrhu liste povrća, ne samo zbog impresivne količine željeza, već i zbog ogromnih količina vitamina C, E, folne kiseline te minerala poput cinka, magnezija i kalija.



Recepti s ovim povrćem

Špinat s jogurtom i kukuruzom

Špinat s jogurtom i kukuruzom

Kuhajte jednostavna i ukusna jela za cijelu obitelj. Novi recepti iz Bonduellea.

4 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Salata s kukuruzom i purećim prsima

Salata s kukuruzom i purećim prsima

Zdravo, ukusno i lagano jelo za ručak ili večeru

2 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Pečenica s kremastim špinatom

Pečenica s kremastim špinatom

Ukusan recept s puno željeza i vitamina

1 osobe 30-45 minuta Zahtjevno

Proizvodi s ovim povrćem

Špinat u porcijama, brzo smrznut

Špinat u porcijama, brzo smrznut

400 G