Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Zdrave prehrambene navike

 

Povrće i voće pet puta dnevno

Povrće se većinom sastoji od zdravih ugljikohidrata, vitamina i minerala. Voće nas uglavnom opskrbljuje vitaminima. Raznolikost ponude voća i povrća u dućanima iznimno je velika čak i zimi, a ako ne možemo nabaviti svježe, uvijek možemo uživati u zamrznutom ili konzerviranom voću i povrću.

 

Voda i tjelesna aktivnost

Bilo bi dobro da pokušamo razviti naviku svakodnevnog pijenja vode - to je nezamjenjivi sastojak naše prehrane. Odrasla osoba trebala bi konzumirati između 1,5 i 2 litre vode svakodnevno. Ta količina se treba povećati ako postoji teži fizički napor, što bi nam također trebala postati navika ako nam je stalo do vlastitog zdravlja. Naravno, najbolje je izabrati onu tjelesnu aktivnost koja nam je ugodna i pruža nam zadovoljstvo.

Kultura jedenja

Ako ste na nekoj zabavi ili su prijatelji pripremili večeru povodom važnog događaja, neprikladno je ne jesti špinat samo zato jer ga baš ne volite. Još jedan razlog zbog kojeg ga nije razborito ostaviti na tanjuru jest taj što špinat sadrži ogromne količine vitamina. Otkrivanje novih okusa ili kombinacija okusa moglo bi postati prilično ugodno, obogatiti raznolikost jela koja sami pripremamo te pružiti našem tijelu važne nutrijente koji su možda u nedostatku.

 

Planirajte kupovinu namirnica

Ako smo pažljivo isplanirali kupovinu namirnica, bit će nam lakše kontrolirati što jedemo. To će nam također dati mogućnost da jedemo zdravo i raznoliko. Umjesto grickalica, birajmo radije jogurte, voće, povrće i orašaste plodove, a umjesto slatkiša sušeno voće.

 
 

Zamjena životinjskih masti biljnim uljima

Životinjske masti povisuju razinu kolesterola u krvi, zbog čega je potrebno pridati posebnu pažnju kupovini mesa. preporuča se lagano meso spremljeno s maslinovim uljem. Odlična ideja jest i uložiti u dobru tavu za pečenje u kojoj ćemo moći peći hranu bez ulja.

 

Manje soli i šećera

Sol je vitalni sastojak ljudskog tijela, ali dnevni unos odrasle osobe ne bi trebao premašivati 5-6 grama. Također bismo u svojoj prehrani trebali ograničiti unos šećera. Na kraju ipak nije toliko teško usvojiti neke zdrave prehrambene navike.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Meksičke košarice s gorgonzolom

Meksičke košarice s gorgonzolom

Odličan okus i zanimljiva aroma.

4 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Navajo tacos

Navajo tacos

Kruh nadjenuti umakom te ukrasiti po želji.

2 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Salata u staklenci sa žutim mahunama

Salata u staklenci sa žutim mahunama

Idealan obrok za ured ili piknik

2 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Gulaš s grahom i kobasicama

Gulaš s grahom i kobasicama

Izvrsno jelo, ukusno i hranjivo

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Zdrave prehrambene navike
 

Povrće i voće pet puta dnevno

Povrće se većinom sastoji od zdravih ugljikohidrata, vitamina i minerala. Voće nas uglavnom opskrbljuje vitaminima. Raznolikost ponude voća i povrća u dućanima iznimno je velika čak i zimi, a ako ne možemo nabaviti svježe, uvijek možemo uživati u zamrznutom ili konzerviranom voću i povrću.

 

Voda i tjelesna aktivnost

Bilo bi dobro da pokušamo razviti naviku svakodnevnog pijenja vode - to je nezamjenjivi sastojak naše prehrane. Odrasla osoba trebala bi konzumirati između 1,5 i 2 litre vode svakodnevno. Ta količina se treba povećati ako postoji teži fizički napor, što bi nam također trebala postati navika ako nam je stalo do vlastitog zdravlja. Naravno, najbolje je izabrati onu tjelesnu aktivnost koja nam je ugodna i pruža nam zadovoljstvo.

Kultura jedenja

Ako ste na nekoj zabavi ili su prijatelji pripremili večeru povodom važnog događaja, neprikladno je ne jesti špinat samo zato jer ga baš ne volite. Još jedan razlog zbog kojeg ga nije razborito ostaviti na tanjuru jest taj što špinat sadrži ogromne količine vitamina. Otkrivanje novih okusa ili kombinacija okusa moglo bi postati prilično ugodno, obogatiti raznolikost jela koja sami pripremamo te pružiti našem tijelu važne nutrijente koji su možda u nedostatku.

 

Planirajte kupovinu namirnica

Ako smo pažljivo isplanirali kupovinu namirnica, bit će nam lakše kontrolirati što jedemo. To će nam također dati mogućnost da jedemo zdravo i raznoliko. Umjesto grickalica, birajmo radije jogurte, voće, povrće i orašaste plodove, a umjesto slatkiša sušeno voće.

 
 

Zamjena životinjskih masti biljnim uljima

Životinjske masti povisuju razinu kolesterola u krvi, zbog čega je potrebno pridati posebnu pažnju kupovini mesa. preporuča se lagano meso spremljeno s maslinovim uljem. Odlična ideja jest i uložiti u dobru tavu za pečenje u kojoj ćemo moći peći hranu bez ulja.

 

Manje soli i šećera

Sol je vitalni sastojak ljudskog tijela, ali dnevni unos odrasle osobe ne bi trebao premašivati 5-6 grama. Također bismo u svojoj prehrani trebali ograničiti unos šećera. Na kraju ipak nije toliko teško usvojiti neke zdrave prehrambene navike.