Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Zdrave činjenice o grahu

U cijelom svijetu postoji oko 400 vrsta graha. Oni se razlikuju po veličini i boji, od bijelog (cannellino, Boston), bež s tamnim mrljama (pinto ili „sa crnim okom“), zeleni (flažolet), pa sve do rozog i crnog (najpopularnijem u Latinskoj Americi). Svi oni sadrže mnogo biljnih bjelančevina, međutim, oni se razlikuju u sastavu mineralnih elemenata i energetskoj vrijednosti. Svježe ubran grah je bogat izvor vitamina B, C i E. Osim toga, grah sadrži puno kalija, kalcija i fosfora. U nekim vrstama ćemo također naći željezo (grah), folne kiseline (zlatni, Pinto, „sa crnim okom“), selen („sa crnim okom“) i cinka (crveni grah, grah u obliku bubrega i crni).

Vrijedan izvor proteina

Protein graha sadrži velike količine lizina, aminokiseline potrebne ljudskom tijelu za proizvodnju karnitina, koji jača srce, spriječava ishemiju i infarkt miokarda. Osim toga, proteini graha pomažu održavati tjelesnu kiselinsko-baznu ravnotežu, pogotovo kada su u našoj svakodnevnoj prehrani prisutne kiseline proizvoda od mesa, ribe, jaja i žitarica. Grah smanjuje izlučivanje želučane kiseline. Dakle, to je vrijedno osobama koje pate od hiperaciditeta i žgaravice. Proteini prisutni u sjemenu graha također se preporučuju za profilaksu osteoporoze.

Health facts of beans

Grah bogat lecitinom

Lecitin smješten unutar sjemenki graha ubraja se među kompozitne masti i blagotvorno djeluje na mozak i živčano tkivo, jača našu koncentraciju i pamćenje. Lecitin povećava aktivnost prsne žlijezde - endokrine žlijezde, koja regulira staničnu imunost. To je razlog zbog kojeg je lecitin potreban kako bi smanjio količinu prirodno nastalih toksina iz ljudskog tijela. On također pomaže transportirat masti u arterije i igra važnu ulogu u snižavanju razine kolesterola u krvi. Ovo smanjuje rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti, kao što je vrlo „poznata“ hipertenzija.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Prženi šaran s hrskavim povrćem i kukuruznom lepinjom

Prženi šaran s hrskavim povrćem i kukuruznom lepinjom

Naučite kako pripremiti šarana na potpuno novi način. Pročitajte više i počnite kuhati. Okus će iznenaditi vas i vašu obitelj.

4 osobe 30-45 minuta Zahtjevno
Pečenica s kremastim špinatom

Pečenica s kremastim špinatom

Ukusan recept s puno željeza i vitamina

1 osobe 30-45 minuta Zahtjevno
Meksička čili salata s kukuruzom i grahom

Meksička čili salata s kukuruzom i grahom

Ne propustite probati ovu Chilli meksičku salatu koju vam donosi Maja Brekalo. Prepustite se zavodljivim čarima Meksika i uživajte u njegovim okusima.

2 osobe manje od 15 minuta Jednostavno
Turski punjeni patlidžani

Turski punjeni patlidžani

Postoje mnoge legende povezana s postankom ovog jela. Jedna od njih govori kako se Imam onesvijestio kad ga je prvi put kušao.

4 osobe više od 45 minuta Srednje zahtjevno
Zdrave činjenice o grahu

U cijelom svijetu postoji oko 400 vrsta graha. Oni se razlikuju po veličini i boji, od bijelog (cannellino, Boston), bež s tamnim mrljama (pinto ili „sa crnim okom“), zeleni (flažolet), pa sve do rozog i crnog (najpopularnijem u Latinskoj Americi). Svi oni sadrže mnogo biljnih bjelančevina, međutim, oni se razlikuju u sastavu mineralnih elemenata i energetskoj vrijednosti. Svježe ubran grah je bogat izvor vitamina B, C i E. Osim toga, grah sadrži puno kalija, kalcija i fosfora. U nekim vrstama ćemo također naći željezo (grah), folne kiseline (zlatni, Pinto, „sa crnim okom“), selen („sa crnim okom“) i cinka (crveni grah, grah u obliku bubrega i crni).

Vrijedan izvor proteina

Protein graha sadrži velike količine lizina, aminokiseline potrebne ljudskom tijelu za proizvodnju karnitina, koji jača srce, spriječava ishemiju i infarkt miokarda. Osim toga, proteini graha pomažu održavati tjelesnu kiselinsko-baznu ravnotežu, pogotovo kada su u našoj svakodnevnoj prehrani prisutne kiseline proizvoda od mesa, ribe, jaja i žitarica. Grah smanjuje izlučivanje želučane kiseline. Dakle, to je vrijedno osobama koje pate od hiperaciditeta i žgaravice. Proteini prisutni u sjemenu graha također se preporučuju za profilaksu osteoporoze.

Health facts of beans

Grah bogat lecitinom

Lecitin smješten unutar sjemenki graha ubraja se među kompozitne masti i blagotvorno djeluje na mozak i živčano tkivo, jača našu koncentraciju i pamćenje. Lecitin povećava aktivnost prsne žlijezde - endokrine žlijezde, koja regulira staničnu imunost. To je razlog zbog kojeg je lecitin potreban kako bi smanjio količinu prirodno nastalih toksina iz ljudskog tijela. On također pomaže transportirat masti u arterije i igra važnu ulogu u snižavanju razine kolesterola u krvi. Ovo smanjuje rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti, kao što je vrlo „poznata“ hipertenzija.