Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Prehrambene navike koje uzrokuju debljanje

 

1. Nemam vremena za pristojan zajednički obrok

Jedan od razloga zbog kojeg se formiraju loše prehrambene navike jest i nepostojanje zajedničkog obiteljskog obroka. Istraživanja su pokazala da djeca koja su pretila prosječno jedu polovicu svojih obroka pred televizorom. S druge strane, ona djeca koja objeduju za stolom sa svojim roditeljima češće biraju voće i povrće, zbog čega imaju manje problema s prekomjernom tjelesnom masom.

Kako ovo izbjeći? Odredite vrijeme u koje će cijela obitelj sjesti zajedno za stol. To može biti ručak ili večera, ovisno o obavezama Vaše obitelji u školi ili na poslu. Ako ste zaista u stisci s vremenom, koristite proizvode koji se brzo i lako pripremaju, poput smrznutog voća i povrća, juha, mikseva povrća, ribljih fileta i tako dalje.

2. Kad sam pod stresom, imam potrebu konzumirati ugljikohidrate

Kolači, bijeli kruh i peciva sadržavaju velike količine ugljikohidrate te stimuliraju proizvodnju hormona serotonina, tvari koja j odgovorna za osjećaj sreće i dobrog raspoloženja. Komadić torte može Vam pomoći da se riješite stresa i osjetite trenutno olakšanje. Zbog toga je veoma teško raskinuti s ovom navikom.

 

Kako ovo izbjeći? Ponekad se doista možete hranom boriti protiv stresa, ali to je opasno za Vašu liniju jer vrlo lako i brzo prelazi u naviku. Umjesto konzumacije slatkih peciva, pripremite zdravu večeru. Kad ste zaista pod stresom, umjesto jedenja, otiđite u petnaestominutnu šetnju. Kretanje također stimulira sekreciju serotonina, a osim toga dobro je i za liniju.

 

3. Oko 16 sati jede mi se čokolada

Obično razina energije drastično pada u popodnevnim satima. Zbog toga osjećate da je jedino što bi Vas moglo podići nekoliko kockica čokolade. To doista pomaže, ali s lošim posljedicama na figuru.
 

 

 
Kako ovo izbjeći? Borba sa željom za poslasticama uglavnom završi porazom - što dulje traje, to je teži pad, pa nam se tako dogodi da umjesto komadića pojedemo cijelu tablu čokolade. Zato napravite kompromis - pojedite dvije ili tri kockice i za nekoliko trenutaka bit ćete potpuno zadovoljni i siti čak i ako imate želju za još kojim komadićem.
 

4. Često mi se navečer nešto gricka

Navečer se želite opustiti, pa to učinite grickanjem čipsa ili drugih grickalica. Takvo jedenje zapravo je više način umirivanja i otklanjanja stresa nego rezultat potrebe za utaživanjem gladi.

Kako ovo izbjeći? Najjednostavniji je način da kod kuće ne posjedujete zalihe čipsa ili drugih kaloričnih grickalica. Dobro bi bilo večerati oko 18:30, jer će nakon tog vremena čak i zdrave grickalice imati loš utjecaj na Vašu liniju. Pokušajte se također pridržavati pravila da ne jedete pred televizorom.

 

5. Vikendom si dajem oduška

Izlazite iz svakodnevne rutine, planirate drugačiji dan, opuštate se i zato si dajete oduška i za stolom.

Kako ovo izbjeći? Vikendom period vremena između doručka i ručka iznosi svega dva ili tri sata: kasnije ustajete iz kreveta a ručate u uobičajeno vrijeme. Dogodi se da iskoristite višak vremena da skuhate nešto posebno ili ispečete kolač. Možete uštedjeti na unosu kalorija ako vikendom imate dva veća obroka, doručak i večeru, a između njih napravite veoma lagani ručak, primjerice samo povrće. 

 


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Paella s povrćem, mesom i dagnjama

Paella s povrćem, mesom i dagnjama

Recept za jelo intenzivnog okusa u španjolskom stilu

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Pileći odrezak s mladom mrkvom

Pileći odrezak s mladom mrkvom

Aroma na tanjuru

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Döner Kebab – janjetina s okomitog ražnja

Döner Kebab – janjetina s okomitog ražnja

Tursko jelo od janjetine, pečeno na okomitom ražnju, koje se služi uz turski kruh.

4 osobe više od 45 minuta Jednostavno
Zelene mahune s rajčicom i koprom

Zelene mahune s rajčicom i koprom

Izvrstan obrok s češnjakom i puno kopra! Lagan za pripremu! Prikladan za predjelo ili glavno jelo.

2 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Prehrambene navike koje uzrokuju debljanje
 

1. Nemam vremena za pristojan zajednički obrok

Jedan od razloga zbog kojeg se formiraju loše prehrambene navike jest i nepostojanje zajedničkog obiteljskog obroka. Istraživanja su pokazala da djeca koja su pretila prosječno jedu polovicu svojih obroka pred televizorom. S druge strane, ona djeca koja objeduju za stolom sa svojim roditeljima češće biraju voće i povrće, zbog čega imaju manje problema s prekomjernom tjelesnom masom.

Kako ovo izbjeći? Odredite vrijeme u koje će cijela obitelj sjesti zajedno za stol. To može biti ručak ili večera, ovisno o obavezama Vaše obitelji u školi ili na poslu. Ako ste zaista u stisci s vremenom, koristite proizvode koji se brzo i lako pripremaju, poput smrznutog voća i povrća, juha, mikseva povrća, ribljih fileta i tako dalje.

2. Kad sam pod stresom, imam potrebu konzumirati ugljikohidrate

Kolači, bijeli kruh i peciva sadržavaju velike količine ugljikohidrate te stimuliraju proizvodnju hormona serotonina, tvari koja j odgovorna za osjećaj sreće i dobrog raspoloženja. Komadić torte može Vam pomoći da se riješite stresa i osjetite trenutno olakšanje. Zbog toga je veoma teško raskinuti s ovom navikom.

 

Kako ovo izbjeći? Ponekad se doista možete hranom boriti protiv stresa, ali to je opasno za Vašu liniju jer vrlo lako i brzo prelazi u naviku. Umjesto konzumacije slatkih peciva, pripremite zdravu večeru. Kad ste zaista pod stresom, umjesto jedenja, otiđite u petnaestominutnu šetnju. Kretanje također stimulira sekreciju serotonina, a osim toga dobro je i za liniju.

 

3. Oko 16 sati jede mi se čokolada

Obično razina energije drastično pada u popodnevnim satima. Zbog toga osjećate da je jedino što bi Vas moglo podići nekoliko kockica čokolade. To doista pomaže, ali s lošim posljedicama na figuru.
 

 

 
Kako ovo izbjeći? Borba sa željom za poslasticama uglavnom završi porazom - što dulje traje, to je teži pad, pa nam se tako dogodi da umjesto komadića pojedemo cijelu tablu čokolade. Zato napravite kompromis - pojedite dvije ili tri kockice i za nekoliko trenutaka bit ćete potpuno zadovoljni i siti čak i ako imate želju za još kojim komadićem.
 

4. Često mi se navečer nešto gricka

Navečer se želite opustiti, pa to učinite grickanjem čipsa ili drugih grickalica. Takvo jedenje zapravo je više način umirivanja i otklanjanja stresa nego rezultat potrebe za utaživanjem gladi.

Kako ovo izbjeći? Najjednostavniji je način da kod kuće ne posjedujete zalihe čipsa ili drugih kaloričnih grickalica. Dobro bi bilo večerati oko 18:30, jer će nakon tog vremena čak i zdrave grickalice imati loš utjecaj na Vašu liniju. Pokušajte se također pridržavati pravila da ne jedete pred televizorom.

 

5. Vikendom si dajem oduška

Izlazite iz svakodnevne rutine, planirate drugačiji dan, opuštate se i zato si dajete oduška i za stolom.

Kako ovo izbjeći? Vikendom period vremena između doručka i ručka iznosi svega dva ili tri sata: kasnije ustajete iz kreveta a ručate u uobičajeno vrijeme. Dogodi se da iskoristite višak vremena da skuhate nešto posebno ili ispečete kolač. Možete uštedjeti na unosu kalorija ako vikendom imate dva veća obroka, doručak i večeru, a između njih napravite veoma lagani ručak, primjerice samo povrće.