Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Piramida prehrane za mlade

food for teenagers is extremely crucial in the somatic, physical and psychological development of young people.Pogled u budućnost

Životni stil prikazan u reklamama i magazinima mladima prenosi poruku o ubrzanom načinu života, pretrpanom učenjem i prepunom štetnih i nezdravih navika. Tako oni oštećuju svoje mlado tijelo, koje je osobito osjetljivo u ovoj fazi razvoja. Što je još gore, loše navike hranjenja naučene u ovom razdoblju života, uzrokovat će visok zdravstveni rizik u odrasloj dobi. Mladi bi trebali pronaći balans između prehrane i aktivnosti. Aktivnost u računalnim igrama dakako nije dovoljna. Dobro bi bilo zamijeniti pasivno provedeno vrijeme pred računalom ili televizorom za aktivnih 60 minuta većinu dana u tjednu. Nije potrebno izvršavati zahtjevne i teške vježbe - aktivnost se može sastojati od vožnje bicikla, plesa ili šetnje sa psom.

Izbjegavanje brze hrane

Mladi su uglavnom obožavatelji hamburgera. Međutim, preporuča se ograničiti konzumaciju brze hrane na maksimalno jednom tjedno. Umjesto toga, trebalo bi konzumirati nemasno meso, bogato proteinima, a s niskim sadržajem masti. Najbolje je pečeno, kuhano ili grillano meso. Orašasti plodovi, žitarice, grašak i grah su vrijedni izvori proteina, zdravih masti i vitamina topivih u mastima.

Voće umjesto čipsa

food pyramid for teens is all about creating a personalized plan to help you make healthy choicesVoće je izvrstan zalogaj za vrijeme učenja. Dobro je posegnuti za voćnim obrokom umjesto nezdravog čipsa ili slatkiša koje mladi toliko obožavaju. Voće je odličan izvor vitamina, minerala i dijetalnih vlakana, ali dobro je zapamtiti da ono sadrži i mnogo šećera koji u većim količinama može biti štetan za tijelo.

Povrće za zdravlje

Preporuča se konzumacija više od 5 porcija povrća dnevno. Povrće se može jesti svježe, kuhano ili pirjano - uvijek je izvrsnog okusa i visokog sadržaja vitamina i minerala. Što je boja povrća intenzivnija, to je ono bogatije nutrijentima. Odlično rješenje za mlade je zamrznuto povrće - ono je jednostavno za pripremu i može ih ohrabriti da se okušaju u izazovima kulinarstva.

Mlijeko i mliječni proizvodi

Mlijeko je izuzetno bogato kalcijem, koji je neophodan za izgradnju kostiju. Zbog toga je važno konzumirati mnogo mliječnih proizvoda u mladim danima. Dobro je provjeriti deklaracije namirnica kako bismo bili sigurni da mlijeko, jogurt i sirevi imaju nizak sadržaj masti.

food pyramids for teens

Žitarice na tanjuru

Polovica kruha i žitarica koje mladi konzumiraju morala bi biti spravljena od cjelovitog zrna. Dobro je znati da svaki tamni kruh nije spravljen od takvoga brašna, stoga je dobro najprije provjeriti deklaraciju. Kruh od cjelovitog zrna bolje je rješenje od svijetlog ili bijelog kruha jer sadrži mnogo više dijetalnih vlakana. Prilikom konzumiranja tamnog kruha trebalo bi pripaziti da ono što se stavlja na njega ne bude pretjerano kalorično, Osim toga, treba biti oprezan prilikom biranja žitarica jer silne reklame otežavaju dolaženje do važnih informacija. Najvrjednije su one koje sadrže ječam, pšenicu i rižu. Možete spraviti svoj vlastiti šareni műsli za doručak dodavanjem svježeg ili sušenog voća.

Voda umjesto sokova

Preporučamo zamjenu gaziranih, slatkih pića vodom - to donosi dobrobiti cijelom tijelu, te manje kalorija i umjetnih bojila.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Pizza s chilli kukuruzom i buđolom (suhim vratom)
Pizza s chilli kukuruzom i buđolom (suhim vratom)

Ukusna pizza za nezaboravne trenutke!

1 osobe 30-45 minuta Zahtjevno
Salata s piletinom, kukuruzom i crvenim grahom
Salata s piletinom, kukuruzom i crvenim grahom

Slasna ljetna salata

2 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Salata s kukuruzom i purećim prsima
Salata s kukuruzom i purećim prsima

Zdravo, ukusno i lagano jelo za ručak ili večeru

2 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Tiramisu - talijanski recept sa sirom mascarpone
Tiramisu - talijanski recept sa sirom mascarpone

Recept za tiramisu – ovaj recept je idealan za desert poslije ručka. Tradicionalno se služi dobro ohlađen i uz njega espresso.

4 osobe više od 45 minuta Jednostavno
Piramida prehrane za mlade

food for teenagers is extremely crucial in the somatic, physical and psychological development of young people.Pogled u budućnost

Životni stil prikazan u reklamama i magazinima mladima prenosi poruku o ubrzanom načinu života, pretrpanom učenjem i prepunom štetnih i nezdravih navika. Tako oni oštećuju svoje mlado tijelo, koje je osobito osjetljivo u ovoj fazi razvoja. Što je još gore, loše navike hranjenja naučene u ovom razdoblju života, uzrokovat će visok zdravstveni rizik u odrasloj dobi. Mladi bi trebali pronaći balans između prehrane i aktivnosti. Aktivnost u računalnim igrama dakako nije dovoljna. Dobro bi bilo zamijeniti pasivno provedeno vrijeme pred računalom ili televizorom za aktivnih 60 minuta većinu dana u tjednu. Nije potrebno izvršavati zahtjevne i teške vježbe - aktivnost se može sastojati od vožnje bicikla, plesa ili šetnje sa psom.

Izbjegavanje brze hrane

Mladi su uglavnom obožavatelji hamburgera. Međutim, preporuča se ograničiti konzumaciju brze hrane na maksimalno jednom tjedno. Umjesto toga, trebalo bi konzumirati nemasno meso, bogato proteinima, a s niskim sadržajem masti. Najbolje je pečeno, kuhano ili grillano meso. Orašasti plodovi, žitarice, grašak i grah su vrijedni izvori proteina, zdravih masti i vitamina topivih u mastima.

Voće umjesto čipsa

food pyramid for teens is all about creating a personalized plan to help you make healthy choicesVoće je izvrstan zalogaj za vrijeme učenja. Dobro je posegnuti za voćnim obrokom umjesto nezdravog čipsa ili slatkiša koje mladi toliko obožavaju. Voće je odličan izvor vitamina, minerala i dijetalnih vlakana, ali dobro je zapamtiti da ono sadrži i mnogo šećera koji u većim količinama može biti štetan za tijelo.

Povrće za zdravlje

Preporuča se konzumacija više od 5 porcija povrća dnevno. Povrće se može jesti svježe, kuhano ili pirjano - uvijek je izvrsnog okusa i visokog sadržaja vitamina i minerala. Što je boja povrća intenzivnija, to je ono bogatije nutrijentima. Odlično rješenje za mlade je zamrznuto povrće - ono je jednostavno za pripremu i može ih ohrabriti da se okušaju u izazovima kulinarstva.

Mlijeko i mliječni proizvodi

Mlijeko je izuzetno bogato kalcijem, koji je neophodan za izgradnju kostiju. Zbog toga je važno konzumirati mnogo mliječnih proizvoda u mladim danima. Dobro je provjeriti deklaracije namirnica kako bismo bili sigurni da mlijeko, jogurt i sirevi imaju nizak sadržaj masti.

food pyramids for teens

Žitarice na tanjuru

Polovica kruha i žitarica koje mladi konzumiraju morala bi biti spravljena od cjelovitog zrna. Dobro je znati da svaki tamni kruh nije spravljen od takvoga brašna, stoga je dobro najprije provjeriti deklaraciju. Kruh od cjelovitog zrna bolje je rješenje od svijetlog ili bijelog kruha jer sadrži mnogo više dijetalnih vlakana. Prilikom konzumiranja tamnog kruha trebalo bi pripaziti da ono što se stavlja na njega ne bude pretjerano kalorično, Osim toga, treba biti oprezan prilikom biranja žitarica jer silne reklame otežavaju dolaženje do važnih informacija. Najvrjednije su one koje sadrže ječam, pšenicu i rižu. Možete spraviti svoj vlastiti šareni műsli za doručak dodavanjem svježeg ili sušenog voća.

Voda umjesto sokova

Preporučamo zamjenu gaziranih, slatkih pića vodom - to donosi dobrobiti cijelom tijelu, te manje kalorija i umjetnih bojila.