Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Piramida prehrane za djecu

childrens food always consist of multi vatamin

Formiranje dobrih prehrambenih navika

Djetinjstvo, osim što je period rasta, razvoja i učenja o svijetu koji nas okružuje, ujedno je i faza formiranja djetetovih prehrambenih navika koje nastaju prvenstveno pod utjecajem roditelja. Ova piramida prehrane može se koristiti istovremeno kao igra i učenje. Možete objesiti sliku piramide na zid u kuhinji te zajedno s djetetom isplanirati jelovnik i popis za kupovinu.

Raznolikost je važna

Proizvodi svrstani u piramidu osiguravaju tijelu djeteta unos namirnica važnih za pravilan razvoj i dobro zdravlje. Važno je uvesti raznolikost u svakodnevni jelovnik, kako bi dijete svakoga dana na izbor imalo nešto novo.

Povrće i voće neophodni su sastojci prehrane

Voće i 100%-tni voćni sokovi trebaju biti uključeni u dnevni jelovnik. Oni su izvor vitamina A i C, te bogat izvor vlakana ako se jedu s korom. Preporuča se konzumirati svježe, zamrznuto i sušeno voće. Povrće, također neophodni dio svakodnevnog jelovnika, s druge strane može se konzumirati svježe, kuhano ili smrznuto. Ne zaboravite salatama dodati malo maslinovog ulja.

Pravi jogurti

Mliječni proizvodi sadrže kalcij koji je tako važan za pravilan dječji rast. Najbolji i "najčišći" su kefir, jogurt i vrhnje prirodnog okusa - oni voćni sadrže aditive i više kalorija. Prehrana djece trebala bi sadržavati malomasno ili nemasno mlijeko, iako se mlađoj djeci preporuča mlijeko s 3,2% mliječne masti. Također je važno naviknuti djecu na jedenje sireva koji sadrže manje masti i natrija - tako će se formirati kasnije zdrave prehrambene navike.

Crni kruh nije uvijek zdrav

Baza prehrambene piramide su žitarice, a najbolje su one cjelovitog zrna. Žitarice su važan izvor vitamina B, vlakana te dragocjenih mikroelemenata. Crni kruh, koji se u modernim vremenima smatra zdravim i punim minerala, često je samo obojen raznim dodatcima - takve je proizvode bolje izbjegavati. U ovu skupinu spadaju i žitarice za doručak, a najzdravije su one spravljene od pšenice, ječma ili raži. Možete pripremiti i svoj domaći műsli sa sušenim voćem... 

Čokolada umjesto slatkiša

Djeci su slatkiši neodoljivi, ali morate biti oprezni kako bi oni ostali samo dodatak obroku te ga ne bi u potpunosti zamijenili. I ovdje postoji razumniji i ukusniji izbor - umjesto teških slatkiša djeci dajte čokoladu, a umjesto kremastih kolača ponudite im kolač od dizanog tijesta ili kekse. Gazirani napitci su opasan i neprimjetan izvor šećera - naučite djecu da svoju žeđ utažuju vodom. Kada se vani igraju ili su na sportskim treninzima, pobrinite se da se uvijek uz njih nalazi bočica vode.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Njemačka krumpir salata

Njemačka krumpir salata

Osnova ovog jela je krumpir kojemu se onda dodaju razni sastojci: slanina, luk, rajčice, grašak, jaja, kukuruz ili čak naranče.

4 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Izvrsne mesne okruglice s krastavcima

Izvrsne mesne okruglice s krastavcima

Uživajte u klasičnim mesnim okruglicama u novom ruhu!

2 osobe 30-45 minuta Zahtjevno
Kuhanje sushi riže

Kuhanje sushi riže

Recept za sushi rižu koja je osnova svakog sushija..

4 osobe više od 45 minuta Srednje zahtjevno
Tacosi s crvenim grahom

Tacosi s crvenim grahom

Uz ovo šareno jelo ćete imati osjećaj kao da ste na odmoru u Meksiku.

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Piramida prehrane za djecu

childrens food always consist of multi vatamin

Formiranje dobrih prehrambenih navika

Djetinjstvo, osim što je period rasta, razvoja i učenja o svijetu koji nas okružuje, ujedno je i faza formiranja djetetovih prehrambenih navika koje nastaju prvenstveno pod utjecajem roditelja. Ova piramida prehrane može se koristiti istovremeno kao igra i učenje. Možete objesiti sliku piramide na zid u kuhinji te zajedno s djetetom isplanirati jelovnik i popis za kupovinu.

Raznolikost je važna

Proizvodi svrstani u piramidu osiguravaju tijelu djeteta unos namirnica važnih za pravilan razvoj i dobro zdravlje. Važno je uvesti raznolikost u svakodnevni jelovnik, kako bi dijete svakoga dana na izbor imalo nešto novo.

Povrće i voće neophodni su sastojci prehrane

Voće i 100%-tni voćni sokovi trebaju biti uključeni u dnevni jelovnik. Oni su izvor vitamina A i C, te bogat izvor vlakana ako se jedu s korom. Preporuča se konzumirati svježe, zamrznuto i sušeno voće. Povrće, također neophodni dio svakodnevnog jelovnika, s druge strane može se konzumirati svježe, kuhano ili smrznuto. Ne zaboravite salatama dodati malo maslinovog ulja.

Pravi jogurti

Mliječni proizvodi sadrže kalcij koji je tako važan za pravilan dječji rast. Najbolji i "najčišći" su kefir, jogurt i vrhnje prirodnog okusa - oni voćni sadrže aditive i više kalorija. Prehrana djece trebala bi sadržavati malomasno ili nemasno mlijeko, iako se mlađoj djeci preporuča mlijeko s 3,2% mliječne masti. Također je važno naviknuti djecu na jedenje sireva koji sadrže manje masti i natrija - tako će se formirati kasnije zdrave prehrambene navike.

Crni kruh nije uvijek zdrav

Baza prehrambene piramide su žitarice, a najbolje su one cjelovitog zrna. Žitarice su važan izvor vitamina B, vlakana te dragocjenih mikroelemenata. Crni kruh, koji se u modernim vremenima smatra zdravim i punim minerala, često je samo obojen raznim dodatcima - takve je proizvode bolje izbjegavati. U ovu skupinu spadaju i žitarice za doručak, a najzdravije su one spravljene od pšenice, ječma ili raži. Možete pripremiti i svoj domaći műsli sa sušenim voćem... 

Čokolada umjesto slatkiša

Djeci su slatkiši neodoljivi, ali morate biti oprezni kako bi oni ostali samo dodatak obroku te ga ne bi u potpunosti zamijenili. I ovdje postoji razumniji i ukusniji izbor - umjesto teških slatkiša djeci dajte čokoladu, a umjesto kremastih kolača ponudite im kolač od dizanog tijesta ili kekse. Gazirani napitci su opasan i neprimjetan izvor šećera - naučite djecu da svoju žeđ utažuju vodom. Kada se vani igraju ili su na sportskim treninzima, pobrinite se da se uvijek uz njih nalazi bočica vode.