Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Moć gljiva

Znanstvenici kažu da gljive imaju jedinstvene koristi za naše zdravlje. Osim svojih vrijednih proteina, te vrlo probavljivih ugljikohidrata i masti, gljive su bogat izvor vitamina D i B. One također sadrže razne minerale, kao što su fosfor, kalij, željezo, bakar i selen.

Prirodan izvor vitamina D

Vitamin D je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcija i fosfora u našem tijelu te stoga za izgradnju i održavanje zdravih kostiju. Uglavnom on sprječava osteoporozu i srodne joj bolesti, te štiti tijelo od slabosti mišića. Glavni izvor vitamina D je tijelo samo po sebi koje ga proizvodi pokretano solarnim zračenjem. Tijekom jeseni i zime, dostupnost svjetla je nedovoljna, što može uzrokovati nestašicu vitamina D. Da bi se to izbjeglo, dobro je pobrinuti se da naša prehrana bude bogata gljivama.100 g šampinjona zadovoljava 4% dnevnih potreba za vitaminom D.

Stop Heart Disease

Zaustavite bolesti srca

Gljive također imaju blagotvoran učinak na kardiovaskularni sustav jer smanjuju razinu kolesterola u krvi. Laboratorijska istraživanja su to pokazala zahvaljujući lovastatinu, spoju koji inhibira proizvodnju kolesterola, te smanjuje apsorpciju kolesterola iz probavnog trakta. Štoviše, s obzirom na činjenicu da su gljive bogat izvor kalija, smanjuju krvni tlak, a mogu smanjiti rizik od moždanog udara i srčanog udara. Bakar prisutan u gljivama također podržava krvožilni sustav.

Savršen način za gubljenje težine

Istraživanja na gljivama i njihovom mogućem utjecaju na kontrolu tjelesne težine, pokazuju da, u usporedbi s drugim dijetama sličnog sadržaja kalorija, dijeta temeljena na gljivama uzrokuje najveći gubitak masti. To je sve zahvaljujući hitinu - posebnoj vrsti vlakana koja se nalaze u gljivama. Nakon ulaska u probavni sustav, ona bujaju i istodobno se ubacuju u želučane zidove, pružajući dugotrajan osjećaj sitosti. Također, gljive imaju nisku razinu kalorija i masti.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Salata s piletinom, kukuruzom i crvenim grahom

Salata s piletinom, kukuruzom i crvenim grahom

Slasna ljetna salata

2 osobe 30-45 minuta Jednostavno
Paella s povrćem, mesom i dagnjama

Paella s povrćem, mesom i dagnjama

Recept za jelo intenzivnog okusa u španjolskom stilu

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Zelene mahune s rajčicom i koprom

Zelene mahune s rajčicom i koprom

Izvrstan obrok s češnjakom i puno kopra! Lagan za pripremu! Prikladan za predjelo ili glavno jelo.

2 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Meksička čili salata s kukuruzom i grahom

Meksička čili salata s kukuruzom i grahom

Ne propustite probati ovu Chilli meksičku salatu koju vam donosi Maja Brekalo. Prepustite se zavodljivim čarima Meksika i uživajte u njegovim okusima.

2 osobe manje od 15 minuta Jednostavno
Moć gljiva

Znanstvenici kažu da gljive imaju jedinstvene koristi za naše zdravlje. Osim svojih vrijednih proteina, te vrlo probavljivih ugljikohidrata i masti, gljive su bogat izvor vitamina D i B. One također sadrže razne minerale, kao što su fosfor, kalij, željezo, bakar i selen.

Prirodan izvor vitamina D

Vitamin D je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcija i fosfora u našem tijelu te stoga za izgradnju i održavanje zdravih kostiju. Uglavnom on sprječava osteoporozu i srodne joj bolesti, te štiti tijelo od slabosti mišića. Glavni izvor vitamina D je tijelo samo po sebi koje ga proizvodi pokretano solarnim zračenjem. Tijekom jeseni i zime, dostupnost svjetla je nedovoljna, što može uzrokovati nestašicu vitamina D. Da bi se to izbjeglo, dobro je pobrinuti se da naša prehrana bude bogata gljivama.100 g šampinjona zadovoljava 4% dnevnih potreba za vitaminom D.

Stop Heart Disease

Zaustavite bolesti srca

Gljive također imaju blagotvoran učinak na kardiovaskularni sustav jer smanjuju razinu kolesterola u krvi. Laboratorijska istraživanja su to pokazala zahvaljujući lovastatinu, spoju koji inhibira proizvodnju kolesterola, te smanjuje apsorpciju kolesterola iz probavnog trakta. Štoviše, s obzirom na činjenicu da su gljive bogat izvor kalija, smanjuju krvni tlak, a mogu smanjiti rizik od moždanog udara i srčanog udara. Bakar prisutan u gljivama također podržava krvožilni sustav.

Savršen način za gubljenje težine

Istraživanja na gljivama i njihovom mogućem utjecaju na kontrolu tjelesne težine, pokazuju da, u usporedbi s drugim dijetama sličnog sadržaja kalorija, dijeta temeljena na gljivama uzrokuje najveći gubitak masti. To je sve zahvaljujući hitinu - posebnoj vrsti vlakana koja se nalaze u gljivama. Nakon ulaska u probavni sustav, ona bujaju i istodobno se ubacuju u želučane zidove, pružajući dugotrajan osjećaj sitosti. Također, gljive imaju nisku razinu kalorija i masti.