Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Moć gljiva

Znanstvenici kažu da gljive imaju jedinstvene koristi za naše zdravlje. Osim svojih vrijednih proteina, te vrlo probavljivih ugljikohidrata i masti, gljive su bogat izvor vitamina D i B. One također sadrže razne minerale, kao što su fosfor, kalij, željezo, bakar i selen.

Prirodan izvor vitamina D

Vitamin D je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcija i fosfora u našem tijelu te stoga za izgradnju i održavanje zdravih kostiju. Uglavnom on sprječava osteoporozu i srodne joj bolesti, te štiti tijelo od slabosti mišića. Glavni izvor vitamina D je tijelo samo po sebi koje ga proizvodi pokretano solarnim zračenjem. Tijekom jeseni i zime, dostupnost svjetla je nedovoljna, što može uzrokovati nestašicu vitamina D. Da bi se to izbjeglo, dobro je pobrinuti se da naša prehrana bude bogata gljivama.100 g šampinjona zadovoljava 4% dnevnih potreba za vitaminom D.

Stop Heart Disease

Zaustavite bolesti srca

Gljive također imaju blagotvoran učinak na kardiovaskularni sustav jer smanjuju razinu kolesterola u krvi. Laboratorijska istraživanja su to pokazala zahvaljujući lovastatinu, spoju koji inhibira proizvodnju kolesterola, te smanjuje apsorpciju kolesterola iz probavnog trakta. Štoviše, s obzirom na činjenicu da su gljive bogat izvor kalija, smanjuju krvni tlak, a mogu smanjiti rizik od moždanog udara i srčanog udara. Bakar prisutan u gljivama također podržava krvožilni sustav.

Savršen način za gubljenje težine

Istraživanja na gljivama i njihovom mogućem utjecaju na kontrolu tjelesne težine, pokazuju da, u usporedbi s drugim dijetama sličnog sadržaja kalorija, dijeta temeljena na gljivama uzrokuje najveći gubitak masti. To je sve zahvaljujući hitinu - posebnoj vrsti vlakana koja se nalaze u gljivama. Nakon ulaska u probavni sustav, ona bujaju i istodobno se ubacuju u želučane zidove, pružajući dugotrajan osjećaj sitosti. Također, gljive imaju nisku razinu kalorija i masti.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Narezana govedina s meksičim povrćem

Narezana govedina s meksičim povrćem

Slasna i profinjena kombinacija govedine i povrća koja će opčiniti vaše goste!

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Mesna pita sa chilli kukuruzom

Mesna pita sa chilli kukuruzom

Iznenađujuće ukusan recept!

4 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Pureća prsa punjena kukuruzom i umakom od peršina

Pureća prsa punjena kukuruzom i umakom od peršina

Fantastičan okus i zanimljiva aroma. Dodajte zdrava jela vašoj prehrani - ovo će biti vaš savršeni recept. Počnite kuhati s nama!

4 osobe više od 45 minuta Srednje zahtjevno
Döner Kebab – janjetina s okomitog ražnja

Döner Kebab – janjetina s okomitog ražnja

Tursko jelo od janjetine, pečeno na okomitom ražnju, koje se služi uz turski kruh.

4 osobe više od 45 minuta Jednostavno
Moć gljiva

Znanstvenici kažu da gljive imaju jedinstvene koristi za naše zdravlje. Osim svojih vrijednih proteina, te vrlo probavljivih ugljikohidrata i masti, gljive su bogat izvor vitamina D i B. One također sadrže razne minerale, kao što su fosfor, kalij, željezo, bakar i selen.

Prirodan izvor vitamina D

Vitamin D je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcija i fosfora u našem tijelu te stoga za izgradnju i održavanje zdravih kostiju. Uglavnom on sprječava osteoporozu i srodne joj bolesti, te štiti tijelo od slabosti mišića. Glavni izvor vitamina D je tijelo samo po sebi koje ga proizvodi pokretano solarnim zračenjem. Tijekom jeseni i zime, dostupnost svjetla je nedovoljna, što može uzrokovati nestašicu vitamina D. Da bi se to izbjeglo, dobro je pobrinuti se da naša prehrana bude bogata gljivama.100 g šampinjona zadovoljava 4% dnevnih potreba za vitaminom D.

Stop Heart Disease

Zaustavite bolesti srca

Gljive također imaju blagotvoran učinak na kardiovaskularni sustav jer smanjuju razinu kolesterola u krvi. Laboratorijska istraživanja su to pokazala zahvaljujući lovastatinu, spoju koji inhibira proizvodnju kolesterola, te smanjuje apsorpciju kolesterola iz probavnog trakta. Štoviše, s obzirom na činjenicu da su gljive bogat izvor kalija, smanjuju krvni tlak, a mogu smanjiti rizik od moždanog udara i srčanog udara. Bakar prisutan u gljivama također podržava krvožilni sustav.

Savršen način za gubljenje težine

Istraživanja na gljivama i njihovom mogućem utjecaju na kontrolu tjelesne težine, pokazuju da, u usporedbi s drugim dijetama sličnog sadržaja kalorija, dijeta temeljena na gljivama uzrokuje najveći gubitak masti. To je sve zahvaljujući hitinu - posebnoj vrsti vlakana koja se nalaze u gljivama. Nakon ulaska u probavni sustav, ona bujaju i istodobno se ubacuju u želučane zidove, pružajući dugotrajan osjećaj sitosti. Također, gljive imaju nisku razinu kalorija i masti.