Pozdrav! Naša web stranica koristi kolačiće za statističke svrhe, za analizu prometa na web stranici, za marketinške analize i za poboljšanje iskustva posjetitelja.

Saznajte više

Prihvaćam Ne prihvaćam

Kako izbjeći gripu u zimskim mjesecima

Dobro je znati da, osim u nekim ekstremnim situacijama, imunitet Vašeg tijela ovisi isključivo o načinu na kojeg ga tretirate. To ovisi o Vašem načinu života, hrani koju jedete, količini vremena koju provodite spavajući i tjelovježbi.

 

1. Budite pametni s prehranom

Iako ovo može zvučati kao klišej, najbolji način na koji možete poboljšati rad svog imunološkog sustava jest konzumacija voća i povrća. vitamini i mikroelementi koji su sadržani u njima povećavaju proizvodnju bijelih krvnih stanica odgovornih za borbu protiv bakterijskih i virusnih bolesti. U svoj jelovnik uključite hranu bogatu proteinima, koji igraju važnu ulogu u proizvodnji antitijela. Dodajte i žličicu pšeničnih klica ili sjemenki suncokreta svojim obrocima, čime ćete na rad potaknuti citokine koji su također važan dio imunološkog sustava našeg organizma.

2. Smijte se od srca

Kad se smijete, u Vaša pluća dolazi i do tri puta više zraka nego u normalnim okolnostima, što pojačano opskrbljuje organizam kisikom i na taj način poboljšava funkcije imunološkog sustava. Također svedite stres na najmanju moguću razinu. Dobro je znati i to da je naš imunološki sustav povezan sa živčanim, a naše tijelo u stresnim situacijama luči takozvane "hormone stresa". Dugotrajna razdoblja stresa mogu oštetiti stanice odgovorne za suzbijanje infekcija. Možda nećemo uvijek biti u mogućnosti izbjeći stresne situacije, ali možemo naučiti kako umanjiti vlastitu frustraciju i reakciju na stres. Načini su individualni i raznoliki, a variraju od bavljenja sportom, šetanja, gledanja filmova i kuhanja, pa sve do vrištanja, pranja podova ili izležavanja uz omiljenu glazbu.

 

3. Očvrsnite

Svakodnevne neočekivane situacije na naše tijelo djeluju poput cjepiva. Kao i pravo cjepivo, i njih treba pravilno i stručno dozirati. Šok terapija mogla bi imati drugačije rezultate od onoga što smo zamislili ili očekivali.

 
 
Svoj životni prostor održavajte dobro prozračenim. Tijekom noći isključujte grijanje, a tijekom dana temperaturu održavajte na 20 stupnjeva Celzijevih. Nemojte se pretjerano toplo oblačiti jer je pregrijavanje tijela podjednako opasno kao i pothlađivanje. Kad ste kod kuće, nemojte nositi čarape, a radije izaberite majicu kratkih rukava nego debeli džemper.

 

4. Držite se podalje od alkohola i cigareta

Alkohol smanjuje razinu vitamina A, C, E i B, jednako kao i količinu mikroelementa selena, drastično usporavajući rad imunološkog sustava na takav način. Pušenje uzrokuje porast količine slobodnih radikala u tijelu. Neprestani nadzor nad razinom slobodnih radikala opterećuje obrambene snage u organizmu. Dim cigarete oštećuje epitel koji prekriva unutrašnjost nosa i grlo te sprječava rad trepetljika koje neprestano izbacuju bakterije i ostale štetne čestice iz dišnog sustava. 

 

Vitamini i mikroelementi za poboljšavanje rada imunološkog sustava

  • Bakar – podržava rad imunološkog sustava, a može se naći u orašastim plodovima, sjemenkama bundeve i čokoladi.
  • Cink – potreban je za stvaranje bijelih krvnih stanica u koštanoj srži. Osim toga, ovaj element nadzire rad timusa, prsne žlijezde, koja je odgovorna za stvaranje limfocita T. Plodovi mora, meso i mahunarke izvori su cinka.
  • Vitamin A – njegova niska razina u krvi vodi ka usporavanju rada timusa i nižoj koncentraciji bijelih krvnih stanica. Vitamin A pronaći ćemo u mesu (osobito u jetrima), maslacu, punomasnom mlijeku i siru.
  • Folna kiselina – kontrolira proizvodnju bijelih krvnih stanica u koštanoj srži. Može se pronaći u mahunarkama i zelenom lisnatom povrću.
  • Vitamin E – podržava obrambene snage organizma u borbi protiv slobodnih radikala. Njegov najbolji izvor su sjemenke suncokreta, kikiriki, pšenične klice, kuhani špinat, biljna i riblja ulja, orašasti plodovi, jaja i riba.

Recepti koji bi vas mogli zanimati

Kukuruz salata s mozzarellom
Kukuruz salata s mozzarellom

Jednostavno, hranjivo i slasno jelo za tople ljetne noći

2 osobe 15-30 minuta Jednostavno
Mesna pita sa chilli kukuruzom
Mesna pita sa chilli kukuruzom

Iznenađujuće ukusan recept!

4 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Rolice od patlidžana s povrćem
Rolice od patlidžana s povrćem

Slasno i aromatično jelo za posebne prigode

2 osobe 30-45 minuta Zahtjevno
Lagane palačinke punjene kukuruzom, šunkom i šparogama
Lagane palačinke punjene kukuruzom, šunkom i šparogama

Posebno jelo koje će oduševiti vaše najmilije

2 osobe 30-45 minuta Srednje zahtjevno
Kako izbjeći gripu u zimskim mjesecima

Dobro je znati da, osim u nekim ekstremnim situacijama, imunitet Vašeg tijela ovisi isključivo o načinu na kojeg ga tretirate. To ovisi o Vašem načinu života, hrani koju jedete, količini vremena koju provodite spavajući i tjelovježbi.

 

1. Budite pametni s prehranom

Iako ovo može zvučati kao klišej, najbolji način na koji možete poboljšati rad svog imunološkog sustava jest konzumacija voća i povrća. vitamini i mikroelementi koji su sadržani u njima povećavaju proizvodnju bijelih krvnih stanica odgovornih za borbu protiv bakterijskih i virusnih bolesti. U svoj jelovnik uključite hranu bogatu proteinima, koji igraju važnu ulogu u proizvodnji antitijela. Dodajte i žličicu pšeničnih klica ili sjemenki suncokreta svojim obrocima, čime ćete na rad potaknuti citokine koji su također važan dio imunološkog sustava našeg organizma.

2. Smijte se od srca

Kad se smijete, u Vaša pluća dolazi i do tri puta više zraka nego u normalnim okolnostima, što pojačano opskrbljuje organizam kisikom i na taj način poboljšava funkcije imunološkog sustava. Također svedite stres na najmanju moguću razinu. Dobro je znati i to da je naš imunološki sustav povezan sa živčanim, a naše tijelo u stresnim situacijama luči takozvane "hormone stresa". Dugotrajna razdoblja stresa mogu oštetiti stanice odgovorne za suzbijanje infekcija. Možda nećemo uvijek biti u mogućnosti izbjeći stresne situacije, ali možemo naučiti kako umanjiti vlastitu frustraciju i reakciju na stres. Načini su individualni i raznoliki, a variraju od bavljenja sportom, šetanja, gledanja filmova i kuhanja, pa sve do vrištanja, pranja podova ili izležavanja uz omiljenu glazbu.

 

3. Očvrsnite

Svakodnevne neočekivane situacije na naše tijelo djeluju poput cjepiva. Kao i pravo cjepivo, i njih treba pravilno i stručno dozirati. Šok terapija mogla bi imati drugačije rezultate od onoga što smo zamislili ili očekivali.

 
 
Svoj životni prostor održavajte dobro prozračenim. Tijekom noći isključujte grijanje, a tijekom dana temperaturu održavajte na 20 stupnjeva Celzijevih. Nemojte se pretjerano toplo oblačiti jer je pregrijavanje tijela podjednako opasno kao i pothlađivanje. Kad ste kod kuće, nemojte nositi čarape, a radije izaberite majicu kratkih rukava nego debeli džemper.

 

4. Držite se podalje od alkohola i cigareta

Alkohol smanjuje razinu vitamina A, C, E i B, jednako kao i količinu mikroelementa selena, drastično usporavajući rad imunološkog sustava na takav način. Pušenje uzrokuje porast količine slobodnih radikala u tijelu. Neprestani nadzor nad razinom slobodnih radikala opterećuje obrambene snage u organizmu. Dim cigarete oštećuje epitel koji prekriva unutrašnjost nosa i grlo te sprječava rad trepetljika koje neprestano izbacuju bakterije i ostale štetne čestice iz dišnog sustava. 

 

Vitamini i mikroelementi za poboljšavanje rada imunološkog sustava

  • Bakar – podržava rad imunološkog sustava, a može se naći u orašastim plodovima, sjemenkama bundeve i čokoladi.
  • Cink – potreban je za stvaranje bijelih krvnih stanica u koštanoj srži. Osim toga, ovaj element nadzire rad timusa, prsne žlijezde, koja je odgovorna za stvaranje limfocita T. Plodovi mora, meso i mahunarke izvori su cinka.
  • Vitamin A – njegova niska razina u krvi vodi ka usporavanju rada timusa i nižoj koncentraciji bijelih krvnih stanica. Vitamin A pronaći ćemo u mesu (osobito u jetrima), maslacu, punomasnom mlijeku i siru.
  • Folna kiselina – kontrolira proizvodnju bijelih krvnih stanica u koštanoj srži. Može se pronaći u mahunarkama i zelenom lisnatom povrću.
  • Vitamin E – podržava obrambene snage organizma u borbi protiv slobodnih radikala. Njegov najbolji izvor su sjemenke suncokreta, kikiriki, pšenične klice, kuhani špinat, biljna i riblja ulja, orašasti plodovi, jaja i riba.