• nutrients

Špinat

Zdravo

Široko poznat po impresivnoj količini vitamina i minerala, špinat je u Europu stigao iz Perzije. Najpoznatiji mineral ovog povrća svakako je željezo u svom prirodnom obliku.

U današnje vrijeme špinat je postao jako popularan. Listovi svježeg špinata koriste se kao odlična baza za vrlo lagane i hranjive salate, kao i salate koje su upravo u trendu. Špinat odlično ide s ostalim povrćem, voćem, sirevima i mesom. Zamrznuti špinat vrlo ćete lako zavoliti jer je fantastičan dio smoothieja.




Špinat je uistinu hranjiva namirnica. Više ili manje, koliko bi šalica svježeg špinata trebalo posjesti da dobijete svojih '5 na dan' u samo jednome obroku?





100 g špinata – 17 kcal

Špinat sadrži vlakna, kalij, kalcij, fosfor, magnezij, natrij, željezo, cink, mangan, fluor, vitamine C, B1, B2, B6, PP, E, K, folnu kiselinu te pro-vitamin A.

spinach2

Sigurno željezo

Željezo sadržano u špinatu ima sigurnu, prirodnu formu, dok uzimanje željeza u farmakološkom obliku može završiti štetnim predoziranjem, što je iznimno opasno osobito za djecu.

Snaga kostiju

Špinat sadrži i velike količine vitamina K, koji ima važan utjecaj na snagu i izdržljivost naših kostiju.

Ključ snage

Špinat je odličan izvor željeza, koje čini dio strukture hemoglobina te prenosi kisik do svih stanica u organizmu. Time željezo igra važnu ulogu u sustavu odgovornom za metabolizam i stvaranje energije. Osobito se preporuča ženama te djeci i mladima u fazi rasta.

spinach3

Konzerva iz crtanog filma

Špinat potječe iz Perzije, a Mauri su ga donijeli u Europu u 9. stoljeću. Slavu je stjecao polako, a postao je veoma popularan nakon II. svjetskog rata u Americi. Ambasador ovog povrća postao je mornar Popaj – lik iz istoimenog crtanog filma, koji je uvijek pri ruci imao limenku špinata. Ispraznio bi je u jednom zalogaju, stekao snagu te se suprotstavio svojim protivnicima u tučnjavi. Takav bi okršaj uvijek završio knock-outom protivnika.

spinach4

Špinat puta deset

Špinat je, jasno, najpoznatiji po svome visokom sadržaju željeza. Prve kalkulacije pojavile su se u 19. stoljeću, kada je dr. E. von Wolf u javnost iznio brojku – sa zarezom smještenim na pogrešnom mjestu. Špinat zapravo sadrži deset puta manje željeza nego što je on naveo u svojim podacima, a greška je uočena tek 1937. godine. Dobra je vijest za ljubitelje špinata da se on ipak nalazi u samom vrhu liste povrća, ne samo zbog impresivne količine željeza, već i zbog ogromnih količina vitamina C, E, folne kiseline te minerala poput cinka, magnezija i kalija.

, , , ,