• nutrients

Hren – moćno povrće

Zdravo

Teško je pronaći tako zdravo i moćno povrće kao što je hren. Uzgaja se u Europi i Aziji, a u prehrani se koriste i listovi i korijen.

100g hrena – 68 kcal

Hren sadrži znatne količine fosfora, sumpora, kalija, kalcija, željeza, natrija, magnezija te vitamina A, C, E i B skupine.

Esencija zdravlja

Hren ima antibakterijski, antivirusni i fungicidni učinak. Stimulira razinu metabolizma što pomaže održavanju željene tjelesne težine, regulira rad bubrega i utječe na tjelesnu otpornost. Sadrži više vitamina C nego limun ili naranča, a u antimikrobnim učincima stoji uz bok luku i češnjaku. Osobito se preporuča konzumirati hren u tranzicijskim periodima godine, primjerice između jeseni i zime ili zime i proljeća. U ovim vremenima hren hrani tijelo neophodnim vitaminima i mineralnim solima.

Izoštrava osjetila

Naribani korijen hrena sa svojim karakteristično jakim okusom jedan je od ključnih sastojaka mnogih jela, svježih povrtnih salata, a poslužuje se i s vrhnjem i limunom kao umak za meso te hladnu ili toplu ribu.

Održava svježinu

Zahvaljujući svojim prirodnim antibakterijskim svojstvima, hren posjeduje kvalitete koje se koriste u skladištenju hrane. Maslac, meso ili riba umotani u listove hrena ostaju svježi mnogo duže nego obično. Razlog tome su upravo antimikrobna svojstva hrena koja priječe razvoj bakterijama.

 Horseradish vegetables helps in sharpening the senses.

Vodi suzama

Ako je hren svjež i jak, tada esencijalna ulja sadržana u njemu često izazivaju suzenje očiju ili šmrcanje. Nakon takve iritacije dobro je pomirisati krišku bijelog kruha, što bi trebalo olakšati osjećaj pečenja u očima i grlu.

100g chrzanu – 68 kcal

, , ,