Brokula

Zdravo

Ukusna i zdrava brokula (brokulica ili brokoli) jednogodišnja je biljka iz porodice kupusnjača, a uzgaja se zbog svojih tamnozelenih cvjetova primarno u Engleskoj, Španjolskoj i Italiji.

100 g brokule – 25 kcal

Brokulica sadrži biljna vlakna, kalij, fosfor, kalcij, magnezij, željezo, cink, mangan, sumpor, vitamine C, B1, B2, B5, B6, PP, E, K i provitamin A.

broccoli1

Borba protiv stresa

Zbog svih hranjivih tvari, vitamina i minerala koje sadrži, redovita konzumacija brokule odlično je oružje u borbi protiv stresa.

broccoli2

Vitaminska bomba

Brokula je izuzetno bogat izvor hranjivih tvari, osobito kalija, folne kiseline, željeza, beta-karotena i sumpornih spojeva, što je čini pravom vitaminskom i mineralnom bombom. Konzumiranjem brokule potičemo naš imunološki sustav te se štitimo od anemije, infekcija, bolesti jetre i raka. Kao da sve to nije dovoljno, brokula usporava proces starenja i sprečava pojavu bolesti povezanih sa starenjem.

SOS za dojke

Brokula sadrži sulforafan, spoj koji zaustavlja razvoj raka dojke. Sulforafan blokira proces dijeljenja stanica raka i na taj način sprečava daljnji razvoj bolesti.

broccoli3

Brokula ili limun?

Brokula sadrži istu količinu vitamina C kao limun.

Don Brokula

Brokula potječe s područja Mediterana, pa tako njen naziv dolazi od talijanske riječi ‘brocco’, koja u prijevodu znači grančica ili mladica. Uzgajala se još u antičko doba, ali u Europi se njena uporaba raširila tek u 16. stoljeću, a talijanski iseljenici prenijeli su je u SAD. Nakon malenog pada popularnosti, brokula u širu uporabu dolazi nakon Drugog svjetskog rata, dok je danas omiljeno oružje u borbi protiv sezonskih i kroničnih bolesti.

U popularnoj kulturi brokula se spominje kao jedna od najnepopularnijih vrsta povrća. U mnogim humorističnim emisijama i dječjim crtićima prikazuje ju se kao najneomiljeniji dio ručka i nevoljeno povrće. Ako ste i vi kao djeca vjerovali u to i imate problema s prihvaćanjem brokule kao priloga tijekom ručka ili kao sastojka u salati, imamo riješenje za vas. Brokula je nevjerojatan sastojak u koktelima i smoothijima. Pomiješajte ju s vašim omiljenim voćem i otkrijte koliko ta vitaminska bomba može biti ukusna!

Na primjer:

  • 1 smrznuta banana
  • nekoliko smrznutih jagoda
  • 4 smrznute brokule
  • nekoliko žlica grčkog jogurta od vanilije (ovisno o teksturi koju želite postići)1/2 žlice
  • glatkog maslaca od kikirikija
  • 1/4 šalice hladne vode
, , ,