Kako se ne udebljati tijekom zimskih blagdana

Zdravo

Što je vani hladnije, to više imamo potrebu posegnuti za nečim slatkim, pa postaje prava umjetnost naći način kako se ne udebljati tijekom zimskih blagdana.

 

Dok je vani hladno…

  • Ne zaboravite na dobar doručak, kojemu možete dodati toplo mlijeko ili čaj.
  • Svoje obroke jedite redovito; nemojte se izgladnjivati do točke kad postaje hladno.
  • Jedite topli obrok barem dva puta dnevno. Vaše tijelo će sačuvati energiju koju bi potrošilo zagrijavajući hranu prije nego što je probavi.

Ne zaboravite niti voće i povrće

Ako konzumirate voće i povrće barem dva puta dnevno, ne će Vas zateći manjak vitamina koji može imati negativne posljedice na imunološki sustav. Vitamini i minerali važni su također za ispravno funkcioniranje probavnog sustava. Ako ne opskrbljujemo tijelo vitaminima u dovoljnim količinama, ono počinje pohranjivati masti umjesto da ih troši, što vodi ka pretilosti. Ne morate kupovati svježe voće i povrće koje je veoma skupo van sezone – i ono zamrznuto će poslužiti svrsi.

 

Želite li ostati fit? Koristite začine!

Začini zagrijavaju tijelo i stimuliraju kardiovaskularni sustav. U isto vrijeme pomažu u borbi protiv bolesti s obzirom da imaju antibakterijska svojstva. Poboljšavajući rad metabolizma, oni potpomažu probavu što pak pomaže u mršavljenju. Začine dodajte juhama, umacima, mesu i ribi, a koristiti možete sve vrste začina – mljevenu papriku, piment, lovor, ljute papričice, ružmarin, đumbir i cimet.

 

Birajte juhe

Juhe ne debljaju. Upravo suprotno, one pomažu u mršavljenju s obzirom da se većinom sastoje od vode. Baziraju se na ukusnom povrtnom temeljcu i začinima, koji zajedno imaju značajan efekt zagrijavanja tijela. Juha s komadom mesa može čak biti zaseban obrok. Jedna šalica juhe sadrži samo 100 kcal, što čini tek 5% minimalnog dnevnog kalorijskog unosa. Tako da slobodno možete uživati u svim vrstama tople juhe koje će Vas zagrijati bez da istovremeno morate razmišljati o figuri.

 
 

 

Izbjegavajte masnu hranu

U naše glave duboko je ukorijenjena ideja da će kalorična hrana naše tijelo zadržati toplim. Masnoća doista jest neophodna za pravilno funkcioniranje organizma – masti štite živčani sustav, unutarnje organe i sudjeluju u proizvodnji hormona. Međutim, za to je potrebna samo polovica tipičnog dnevnog unosa koji iznosi oko 70 g, dok se ostatak apsorbira u masne stanice i zatim… se debljamo! Birajte lagane mesne nareske i malomasne mliječne proizvode. Meso je umjesto prženja poželjno peći u aluminijskoj foliji u pećnici.

 

Nikada nemojte koristiti alkohol kako biste se zagrijali

A osobito to nemojte činiti na prazan želudac. Zapravo, iako nam je toplije nakon konzumacije alkohola, on se brzo apsorbira i osjećaj zagrijavanja prolazi. Izlazak van, na hladnoću, nakon ovakvog načina zagrijavanja može rezultirati izlaganjem tijela hladnoći i smrzotinama. Alkohol usporava odgovor živčanog sustava, uzrokujući vremensku odgodu u procesu registriranja hladnoće i odgovaranja na nju.

, , ,