• nutrients

Kako piti kavu za najbolje rezultate?

Lijepo

Svaki dan javljaju se nove, često i kontradiktorne informacije, o efektima kave na ljudski organizam. Općenito je vjerovanje da unaprijeđuje našu koncentraciju. Trebamo li uistinu kofein da bismo efektno radili? Kako bismo trebali piti kavu da dobijemo željene rezultate za svoj organizam?

Kofein stimulira koru velikog mozga i subkorikalne centre, kao i centre za disanje i vazomotorni centar. To omogućuje našem mozgu da radi bolje i odmah poveća naše fizičko i mentalno stanje. To je rezultat utjecaja povećanog lučenja adrenalina i dopamina od kofeina koji stimulira centre za užitak u našem mozgu.

U manjim količinama kava stimulira i poboljšava našu učinkovitost. U većim količinama – kofein rasipa i smanjuje naše performanse. Najveća koncentracija kofeina zadržava se u krvi na sat vremena, ali može se zadržati i do četiri sata. Pozitivan učinak kofeina je bio primijećen kada je bio apsorbiran u količini od 100-300 mg po danu. Važno je znati i da kava počinje sa svojim djelovanjem nakon otprilike pola sata od konzumacije. To je česta zamka u koju uspijemo upasti: pijemo kavu, ne osjetimo njen učinak odmah i popijemo još jednu šalicu kave. A nakon toga ne možemo se fokusirati ni na što i osjećamo se nadraženo.

Zato je optimalno odustati od velikih kava u velikim šalicama i vratiti se tradicionalnim manjim šalicama. Na taj način ćemo svome tijelu pružiti dozu kofeina koja mu je potrebna. Tri šalice kave dnevno je dovoljno. Ova će količina održati visoku razinu koncentracije i neće izazvati iritaciju.

coffee

Saznajte kako kofein stimulira vaš organizam:

Dijeta i sport za osobe koje rade u uredu
6 prijedloga zdravog, uravnoteženog “gableca”
Svojstva kave za zdravlje

, , , , , ,