• nutrients

Kako nadoknaditi nedostatak vitamina A?

Zdravo

Vitamin A je esencijalan za vid. Također osnažuje imunitet i spriječava infekcije. Također je odgovoran za zdrav izgled kose i noktiju. Igra važnu ulogu pri borbi protiv slobodnih radikala - kao jak antioksidans utječe na rast, kao i na ispravnu funkciju membrane stanica.

Uz dobro izbalansiranu dijetu i dobru apsorpciju vitamina A, njegov nedostatak ne bi se smio dogoditi. U hrani postoji 3 vrste vitamina A, koji odgovaraju triju formama. Retinol može biti pronađen u hrani životinjskog podrijetla, beta-karoten (provitamin A) je iz biljaka, a karotenoid A je izveden iz masti.

Manijak vitamina A u tijelu može nastati zbog loše apsorpcije  vitamina A, loše dijete (proteinska deficijencija ili masti), konzumacije alkohola, pušenja, nepravilne prehrane za djecu i odrasle.

Nedostatak vitamina A može biti identificiran kroz: vrlo suhu, čak i grubu kožu na laktovima i koljenima, kao i na rukama i bedrima; ambliopija u sumrak i noću, a odgođena prilagodba oka u mraku ili suhoće oka.

Izvori vitamina A su i životinjskog i biljnog podrijetla. Najvažniji izvori životinjskog podrijetla su iznutrice, neke vrste riba i jaja. Kada se radi o biljnom podrijetlu, najveća količina vitamina A može biti pronađena u mrkvi, špinatu, mahunama, zelenoj salati, voću i breskvama, marelicama te sjemenkama bundeve.

Kako nadoknaditi nedostatak vitamina A?

Obogatite svoju dijetu vitaminom A i osjećajte se bolje

Saznajte više o svome zdravlju na:

Povrće i zdravlje – vitamini na Vašem stolu
Zelena dijeta je zdrava dijeta
Žuto povrće je najbolji lijek za vaše oči i kožu

, , , , , ,