Povrće – ukusno, raznoliko i zdravo

Zdravo

Ne bi smjela samo vegetarijanska jela obilovati povrćem koje je izvrsno kao sastojak raznih jela. Bez obzira upotrebljavate li smrznuto ili svježe povrće, ono je to koje trenuto podiže raspoloženje, a dugoročno štiti od ozbiljnih bolesti. Može se pržiti, kuhati na pari, puniti, pržiti u woku ili peći, a da uvijek ima izvanredan okus.

Pravi omjer

Dobro je veću količinu povrća začiniti i pripremiti prema najnovijim metodama i potom ga podijeliti u velike porcije. Pripremite tradicionalno jelo, ali zamijenite omjer mesa i povrća; najbolje poslužite tri različite vrste povrća. Možete također upotrijebiti mnogo manje mesa no što to uobičajeno radite, a umjesto njega poslužiti  mnogo škrobnih proizvoda (tjestenina, riža ili krumpir) i nekoliko sortiranih vrsta povrća ili jednu veliku porciju Vašeg omiljenog povrća. Također trebate uvesti vegetarijanska jela u Vaš jelovnik: pečeni krumpir s povrćem prženim u woku ili rižoto ili tjestenina s prženim povrćem.

Evo nekoliko ideja kako da povećate svoj dnevni unos povrća:

  • Dodajte više paprike, mrkve, tikvica, patlidžana, korijena i lišća celera, gljiva, graška i graha u svoja tradicionalna jela s mesom.
  • Možete dodati mnoštvo hrskavog povrća u svoj sendvič. Osim rajčica, krastavca ili zelene salate, također možete upotrijebiti i rikulu, ribanu mrkvu, trake crvene paprike, kao i ribani bijeli ili crveni kupus.
  • Smrznuto povrće je izvrsno u salatama. Smrznuti grašak, mahune, bob i kukuruz (u raznim kombinacijama ili zasebno) su izvrsni s krastavcem na kockice, sjeckanim vlascem, rajčicama, rikulom ili potočarkom, posluženim na nasjeckanoj salati. Smrznuto povrće se kuha 2-3 minute, procijedi i posluži s umakom.

Povrće za djecuVrijedno je upoznavati djecu s jelima od povrća. Donosimo nekoliko ideja kako to raditi:

  • Možete dodati bijeli grah iz konzerve u pečeni krumpir ili uz pečeni krumpir poslužiti salatu napravljenu od smrznutog povrća.
  • Dodajte ribanu mrkve ili kosani celer u mljeveno meso kad radite hamburgere.
  • Možete obogatiti smrznutu pizzu s nešto šarenog povrća poput paprika, rajčica, graška i kukuruza.
  • Dodajte mrkvu nasjeckanu na kockice, paprike i rajčice u špagete Bolognese.
  • U sendviče možete staviti kriške povrća ili ribano povrće.
  • Napravite ražnjiće od komada kobasice, crvene paprike, gljiva, tikvica, kukuruz u klipu i drugo povrće.
  • Pomiješajte grašak, kockice mrkve, sjeckani kupus, cvjetiće brokule i drugo povrće s mljevenom junetinom kako bi napravili mesnu štrucu.
  • Kuhajte i pasirajte krumpir s repom, mrkvom i pastrnjakom
, , , , ,