Koliko kalorija sadrži kruh?

Lijepo

Saznajte više o kruhu uz detaljnu tablicu kalorija i hranjivih sastojaka, zanimljivosti o načinima pohrane i savjete za konzumaciju s obzirom na različita medicinska stanja.

Find out how many calories are there in bread. Calories chart will help you to find out amount of proteins, fats and carbohydrates are in bread.

Kruh je proizvod koji se odlikuje prilično visokom hranidbenom i energetskom vrijednošću, te stoga on čini bazu prehrambene piramide za djecu. Najvažnije od svega, kruh sadrži zdrave složene ugljikohidrate koji su najveći izvor energije ljudskom organizmu. Osim toga, konzumacija kruha opskrbljuje tijelo vitaminima B skupine koji su neophodni za pravilno funkcioniranje živčanih stanica, kao i folnu kiselinu, cink, magnezij, kalcij, neke proteine i biljna vlakna.

Kalorijska tablica proizvoda na bazi kruha
Proizvod Količina Energetska vrijednost (kcal) Proteini (g)

Masti

(g)

Ugljikohidrati

(g)

Kolač s džemom 100 g 284 5,3 61,0 2,1
Baguette (kruh ‘francuz’) 100 g 282 7,9 1,7 60,1
Peciva 100 g 299 8,0 5,3 53,7
Peciva sa sirom 100 g 318 10,6 12,3 40,1
Krafne 100 g 296 5,6 13,0 38,8
Peciva s džemom 100 g 293 6,5 4,2 57,1
Pleteni bijeli kruh 100 g 333 7,0 7,0 61,6
Peciva sa sjemenkama maka 100 g 304 7,5 5,2 55,5
Obični kruh 100 g 245 5,4 1,3 57,0
Rolade od kruha 100 g 235 8,0 0,9 48,9
Raženi kruh 100 g 223 5,6 1,7 51,5
Tost 100 g 305 8,1 4,7 58,8
Kruh od pšeničnog brašna 100 g 249 6,8 1,4 56,0
Rolade od pšeničnog brašna 100 g 272 7,3 1,5 58,5
Kruh od brašna cjelovitog zrna 100 g 228 8,6 1,4 43,9

Hranidbene vrijednosti različitih vrsta kruha

Što se nutritivnih vrijednosti tiče, raženi kruh se općenito smatra najhranjivijim – kombinacija pšeničnog i raženog brašna sadrži mnoštvo vitamina i mineralnih soli, jednako kao i vlakana prisutnih u vanjskim ovojnicama zrna. Bijeli kruh ima malu hranidbenu vrijednost i sadrži više kalorija nego druge vrste kruha. Kruh s cjelovitim zrnom uljnih sjemenki, primjerice sjemenki suncokreta, bundeve, sezama, lana, maka, kukuruza ili kumina predstavlja dodatni izvor vitamina, mineralnih soli i nezasićenih masnih kiselina.

Uloga kruha u zdravom načinu prehrane

Biljna vlakna koja sadrži crni kruh pomažu čišćenju probavnog sustava od ostataka hrane te poboljšavaju peristaltiku i apsorpciju vode dajući nam osjećaj sitosti koji traje nekoliko sati. Osim toga, ona umanjuju želju za hranom i na taj način pomažu održavanju vitke figure. Biljna vlakna također pomažu smanjiti razinu kolesterola u krvi na način da otežavaju njegovu apsorpciju iz probavnog sustava. Problemi koji se mogu pojaviti redovitom konzumacijom crnog kruha su kronične ulceracije na želucu i dvanaesniku te problemi vezani uz jetru i probavni sustav. Takvi problemi uzrokovani su pojačanim stvaranjem kiseline i pojavom vjetrova. Žitarice sadrže gluten, te stoga ljudi intolerantni na ovaj sastojak ne mogu konzumirati obični kruh. Također, prehrana ljudi koji pate od fenilketonurije i ne mogu probaviti prirodne proteine ne smije sadržavati obični kruh. S druge strane, bijeli kruh je ukusan i lagan, te se preporuča uvrstiti ga u prehranu djece, osoba koje pate od iritabilnog kolona, kroničnog gastritisa, ulceracija ili problema s gušteračom. Općenito pravilo glasi: Ukoliko ne želite dobiti na masi, nemojte konzumirati previše kruha.

Preporučeni načini čuvanja

Najbolji način održavanja svježine kruha jest pohranjivanje u drvene ili plastične kutije te zamatanje u kuhinjske krpe. Zamatanje u foliju ne preporuča se jer na takav način kruh brzo postaje vlažan i pljesniv. Zanimljivo je da će stavljanjem jabuke ili krumpira u kutiju zajedno s kruhom on dulje održati svježinu. Kruh se može i zamrznuti, a takav se može čuvati i do tri mjeseca. Kako bi zadržao svoju aromu, kruh treba biti tijesno zapakiran, dok čuvanjem u hladnjaku on postaje ustajao.

,